יום שלישי, 7 ביוני 2011

יוגה או יוגע?

קרוב לשנתיים אני מתאמנת ביוגה המיועדת לנשים. כל ההריון הייתי בקבוצה מיוחדת להריוניות (הרבה נשימות לעובר, מעט תנועות) ומאז הלידה חזרתי להתאמן בקבוצה רגילה של נשים.
כששאלו אותי אם אני עושה התעמלות הייתי עונה בחיוב - בוודאי, אני עושה יוגה!
השבוע התאמנתי בשיעור יוגה ויג'ינאנה וחוויתי את ההבדל בין יוגה קלאסית ויוגה נשים.
זה כאב. מאד.
האם אנדרואידים עושים יוגה? (מתוך: http://www.hiren.info)
קצת על ההבדלים בין השיטות - במקום לרדת לתנוחת הקוברה דרך הברכיים (כמו שעושים ביוגה הנשית), צריך לעבוד עם הידיים; במקום תרגילי מתיחות עם חגורה, עשינו מתיחות בעמידה על רגל אחת תוך כדי נסיון (לעתים נואש) לא ליפול על הבחור מימין (שבאותו זמן ניסה גם הוא לא ליפול עלי חזרה);
מצאתי את עצמי שטופת זיעה ומתנשפת עוד לפני שהגענו לברכה לשמש. איפה הדגשים לחיזוק רצפת אגן? איפה תנוחת האישה? איפה המתיחות לאגן?
איך אמורים לשמור על שיווי משקל כשנשענים רק על האגודלים?
יוגה ויג'נאנה זה ממש יוגע!

בחיפושיי ברשת אחר תמונה מתאימה לפוסט, הבנתי שאני לא היחידה שגילתה את האמת (הכואבת) על יוגה.

חג שמח ולא לשכוח לנשום מהבטן,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה